Week 1 -2 -3 -4- 5 -6 -7 -8 -9 -10- 11 en 12
Marokko 2014 Week 1
9 - 15 jan. Vandaag gaan we weer op weg naar Marokko. Het is donker weer maar droog dus toch wel goed weer om te rijden. Alles verloopt vlot, zelfs de ring Antwerpen is rustig. Om 12 uur steken we de grens naar Frankrijk al over. Vanaf half 2 hebben we alle soorten weer,Veel wind, regen maar ook zonneschijn. Het is wel lastig rijden met het natte wegdek en de laagstaande zon. Dat is opletten, je ziet soms de strepen op het wegdek niet meer. Zijn om half 5 in Pont de l Arche op een kleine CP aan het water. Lopen even het plaatsje in en dat is hier en daar wel aan een opknapbeurtje toe. Er staan aardig wat verwaarloosde pandjes die aan restauratie toe zijn.
Hebben een rustige nacht en uitgerust beginnen we aan de rit naar Vivonne. Hebben goed weer en zonder problemen komem we daar om half 5 aan. Even de benen strekken, eten klaarmaken en ook de rest van de avond vermaken we ons met kaarten. Ook hier slapen we goed en het is mistig als we de volgende morgen opstaan. Vertrekken om 9.15 uur richting Capbreton voor de volgende overnachting. Ook deze dag gaat het rijden goed, soms wat mist maar ook de zon laat zich soms even zien. Na de lunch wordt het weer beter en hebben we aardig wat zon. Zijn om half 4 op de CP en gaan nog even een strandwandeling maken. Lopen een aardig stuk en komen vermoeid om 5 uur weer bij de camper. Het klauteren door het rulle zand in de duinen kunnen we nu wel voelen in de benen.
De volgende morgen gaan we om 9 uur rijden en nemen het eerste stuk de tolweg. Houd ook wel veel tijd op door steeds voor een stukje te moeten betalen. Zijn blij dat we voor het laatste stuk een kaartje kunnen trekken en we door kunnen rijden. Ook vandaag weer mooi weer om te rijden en het is zondag dus rustig op de Spaanse autoweg. Een paar keer wat regen onderweg maar regelmatig ook zon. Wel wat fris buiten door de hoogte waar we nu op rijden, zo tussen de 6 en de 800 meter. Zijn om 16.45 uur in Salamanca op de parking vlak bij het centrum. Het is koud en hebben geen zin om nog even de stad in te lopen. Om 7 uur begint het te regenen en dat de hele avond aan.
Het is wel fris hier door de hoogte , maar 3 graden buiten. Als we wakker worden is het beneden de 10 graden en maar gauw de verwarming aan. Gaan om 9 uur rijden en zelfs op maandag bijna geen verkeer op de weg. Hele stukken geen auto voor of achter je. Wel veel klimmen en dalen vandaag met het hoogtste punt op bijna 1200 meter. Een paar keer wat regen maar na de middag hebben we meer zon. Rijden naar Gelves waar we al meerdere keren bij de jachthaven hebben overnacht. Leuke plek om te staan, er is WiFi en een lekkere warme douche. Even alles lozen en wat water tanken. Daarna een poosje in de zon, ruim 20 graden naast de camper dus wel uit te houden.
De volgende morgen vertrekken we om half 10 naar Algeciras. Vermijden de tol en via goede wegen rijden we vlot naar de haven. Kopen een ticket en winkelen de rest van de middag, ben uit een schoen gebarsten maar kan hier nergens goede schoenen kopen, allemaal flut spul van 15-20 euro. De overnachtingsplek is wel luidruchtig en besluiten naar een andere parking te rijden waar ook veel campers staan. Hier staan we een stuk rustiger en horen het verkeer haast niet meer. Slapen prima en gaan om 8 uur naar de haven. Dat verloop vrij vlot en om 9,15 uur staan we in de rij om aan boord te gaan. Een half uurtje wachten voor we mogen inschepen.
Vertrekken tegen half 11 en hebben een rustige overtocht, deze keer geen wind en een zonnetje aan de lucht. De boot is maar half vol en zijn vlot van boord. Om 12 uur staan we stil bij de douane en dat kost ruim een uur voor we verder mogen. Pinnen de eerste dirhams, eten een broodje en dan op weg naar het zuiden. Het is inmiddels zwaar bewolkt en soms een spatje regen op de voorruit. Rijden tot aan Mohammedia en zoeken de camping op. Hebben hier internet en willen morgen een dagje bijkomen en de was even doen. Zien later dat ze voor morgen regen opgeven en tot het weekend wordt er geen zonnig weer verwacht. Maar even afkijken wat het weer morgen is.