Week 1 - 2 - 3 - 4 - 5 -6 - 7 -8 -9 - 10

Marokko 2020 week 3

10 febr. Vanmorgen bij de camper gebleven en van het weer genieten. Om 2 uur zijn we gaan wandelen langs de rotskust en dat was een mooie wandeling. Er was weinig wind maar van zee waren de golven toch wel groot. Een prachtig gezicht hoe de golven tegen de rotsen ophoog vliegen. Je blijft foto's maken van dit geweld. Het is vrij heuvelachtig terrein en wel eens even zoeken hoe je het best kan lopen. Om 4 uur keren we om en zijn om 5 uur weer bij de camper. Nog lekker tot half 7 buiten zitten en de benen rust geven. Was weer genoeg voor vandaag.
                               Wat een pracht gezicht zijn deze bulderende omhoog spattende golven.
11 febr. Rijden verder zuidwaarts en willen even kijken in Taghazout. Zien onderweg een boompje vol met geiten en daar stoppen we even voor, er zitten er wel 20 in. Gaan door en 2 km voor Taghazout rijden we een parking aan zee op en van de gardien mogen we hier 1 nachtje blijven voor 10 Dh. Is er druk met surfers, er zijn beste golven vanmorgen. Maken wat foto's van het surfen en wandelen daarna over de rotsen naar het plaatsje. Het is er gewoon schoon, zelfs op het strand geen vuilnis. Kan ook zijn omdat de koning nog langs moet komen, overal hangen vlaggen en veel politie op straat. Leuk om hier weer eens rond te wandelen.
Om 1 uur bestellen we ieder een pizza en een cola. Na 20 min. ga ik maar vragen waar de cola blijft. Na 45 minuten ook weer vragen hoe het met ons eten zit. Komen over 5 min. uit de oven. Komen ze 2 pizza's brengen waarvan bij 1 de hele bodem zwart gebrand is. Breng hem terug en zeg dat ik geen nieuwe meer wil. Eten samen de goede pizza op en ga afrekenen. Ze willen dat ik ze beiden betaal maar dat gaat niet gebeuren. Betaal er 1 en ze zien het verder maar. Wandelen terug naar de camper gaan in de zon zitten en kijken naar het surfen en lezen wat. Merken eind van de middag dat we wel licht verbrand zijn. Komen er ook achter dat de koelkast niet goed werkt, vriesvak is maar -2 graden en ook de koelkast is niet koud. Rijden naar de camping in Aourir en zetten hem aan de stroom, morgen maar kijken wat er mis is.
             Camping Aourir met alle voorzieningen. Overnachten 90 Dh stroom 25 Dh   N 30.49475  W 09.62374
12 febr. Vanmorgen alles schoongemaakt van de koelkast, brander enz.. en de drukregelaar vervangen. De brander deed het weer goed en na de middag was het vriesvak weer -6 was en om 6 uur was het weer -11 dus kunnen we weer verder. Wilden vandaag gaan fietsen maar de koelkast ging even voor. Rest van de middag bij de camper en een beetje uit de zon blijven. Gisteren geen pet opgedaan en dat was niet slim. Het was ook erg warm gisteren en om 22.30 uur was het buiten nog 23.4 graden. De warmste dag tot nu toe. Hopen dat de koeling het goed blijft doen vannacht zodat we morgen verder kunnen.
13 febr. Rijden naar Tifnite en dat houd veel tijd op. Ook hier is de koning geweest of moet nog komen. Heel de route in Agadir tot de afslag naar Tifnite vol met politie en soldaten en kilometers dranghekken. Om 12 uur zijn we aan de kust bij het vissersdorp. Altijd leuk om hier even rond te lopen. Zie hier wel weer campers staan die volgens ons er ook overnachten. Geen vissers op zee en alle bootjes op de wal door de wind. Het dorp begint er wel wat beter uit te zien door wat onderhoud aan de huizen. Rijden naar de camping Bakanou en daar zijn we niet weg van. Complete pakketten of alles apart betalen, een moeilijk systeem en voor 1 nacht moet ik gelijk betalen.
                                  De maker van deze trapleuning is meer een kunstenaar dan een timmerman.
        Camping Bakanou met alle voorzieningen maar veel ruw terrein en zand. N 30.1769  W 09.5995 sitecode 23290
14 febr. Rijden naar Tiznit en op de camping zijn nog plaatsen. Doen vandaag rustig aan, willen alleen de was even doen. Er is soms wat bewolking maar toch wel lekker om buiten te zitten. Maken de camper binnen een beetje schoon en verder buiten in de zon wat lezen en mensen kijken. Er loopt en rijdt wat langs, voor 99% Fransen. Om 4 uur wandelen we naar de stad en daar is het stil, we zijn te vroeg. Veel winkeltjes en kraampjes zijn nog gesloten. Ook in de souks is het nog stil en houden het voor gezien. Om half 6 weer op de camping en vul de watertank vast. Morgen rijden we weer verder.
         Camping International Tiznit met alle voorzieningen. Overnachten 95 Dh incl stroom. N 29.6947  W 9.72681
15 febr. Gaan vandaag naar Tafraoute en rijden via de R 104. Rijden eerst naar de stad om nog wat boodschappen te doen zodat we de komende dagen niet met flessen drinkwater hoeven te slepen. We ontmoeten hier Wilma en Gerard die gisteren zijn aangekomen dus eerst even een uurtje bijpraten. Daarna een broodje eten en gaan op zoek naar Elly en Piet die hier al een paar weken staan. Ze zijn bij de camper, we drinken een bakje koffie en kletsen gezellig een uurtje. Jammer dat de zon het laat afweten vandaag, zonder zon is het frisjes de hele dag. Eind van de middag drinken we nog een drankje met Wilma en Gerard en zo is de dag weer snel voorbij.
16 febr. Prachtig weer als we opstaan, nog wel fris maar om 10 uur warmt het snel op. Stoelen in de zon en lekker van de zon genieten vanmorgen. Om half 3 wandelen we naar het dorpje Tazka, mooi dorpje tegen de rotswand. Het verval gaat wel snel, veel lemen huisjes vallen uit elkaar en er wordt weinig aan gedaan. Wandelen weer terug naar het keteldal en en bij de camper lopen wat geiten. Hebben nog wat groente afval en dat lusten ze wel. Krijgen bezoek van camperaar Wilfried die ons volgt op onze site en ons een compliment kwam brengen. Drinken nog een drankje bij Wilma en Gerard en weer een dag snel voorbij.