Week 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10

Marokko 2016 week 1

27 jan-2 febr. Rijden om half 10 weg met donker weer maar het is gelukkig droog. Bezoeken onderweg vrienden in Deurne en in Oevel (België). Gezellig om even bij te kletsen bij een hapje en een drankje. We overnachten in Oevel en na het ontbijt vertrekken we richting Marokko. Nemen de route langs de westkust die we meerdere keren hebben gereden en waar we leuke plekjes weten om te overnachten. Overnachten in Pont de L'Arch, volgende nacht in Vivonne en daarna door naar Cap Breton. Loop daar even naar het strand maar daar is het koud en er waait een harde wind.
Volgende dag rijden we iets ten zuiden van Salamanca, een leuke maar stille plek in Teradilles. Staan hier alleen op een CP bij de sportvelden. Volgende morgen verder zuidwaarts over een lege autobaan richting Sevilla. Veel mist onderweg en vrij koud boven 1000 meter. Na de middag veel zon en besluiten door te rijden naar Algeciras waar we eerst een bootticket kopen. Doen wat boodschappen bij de Lidl en na het eten lopen we nog even bij de Carrefour naar binnen.
Slapen goed en voor we naar de haven rijden toch nog even een paar wijntjes inslaan voor we oversteken. Schijnt moeilijk te zijn in Marokko om nog sterke drank en wijn te kopen. De overtocht duurt weer lang, Om 10 uur voor de slagboom en om 12 uur aan boord. Wel mooi weer om de oversteek te maken, zonnig en geen wind. Na een uurtje leggen we aan op Tanger Med en zijn snel van boord. De boot is maar voor een kwart vol en er zijn maar 3 campers aan boord.
De douane kost een half uurtje, even geld pinnen en rijden daarna naar Moulay-Bousselham. Ook even de tijd een uurtje terug zetten dus een lange dag vandaag. Om half 5 op de camping en het is best wel druk. Zoeken een rustig plekje voor een paar dagen, nemen even wat rust na 7 dagen onderweg zijn. Kunnen even internetten in het restaurant en na het eten nemen we een lekkere warme douche. Volgende dag eerst wat kleding wassen en daarna wandelen we naar het plaatsje en regelen er internet. Gaf weer wat problemen want mijn dongel was geblokkeerd en werkte niet meer.

Vorige jaar niet hier geweest en na 2 jaar niet gebruikt wordt hij automatisch geblokeerd. Voor € 8,- wordt hij weer vrij gegeven. Lopen nog wat rond, brengen een bezoekje aan de vissershaven en daarna naar de camping. Eten ons eerste verse marokaanse broodje en daarna lekker in de zon wat lezen. Om half 5 meer bewolking en dan koelt het snel af. Gaan de camper in en even internetten en foto's kijken voor de site.